ikona telefonu 731-109-198

       ikona maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kruszywa budowlane – łupek czerwony 

Przedsiębiorstwo Messa oferuje swoim klientom kruszywa budowlane, które są jednym z podstawowych materiałów stosowanych powszechnie w budownictwie. Używa się ich do zapraw, produkcji betonu, przy wykonywaniu nawierzchni dróg oraz umacnianiu gruntu podczas robót ziemnych, a także jako warstw mrozoodpornych. Tradycyjnie kruszywa budowlane pozyskiwano ze źródeł naturalnych, wykorzystując obrobione mechanicznie skały, żwiry czy piasek. Wraz z rozwojem technologii i coraz większą liczbą produktów ubocznych powstających w przemyśle wydobywczym, energetycznym czy hutniczym rozpoczęto wykorzystywanie tego typu sztucznych materiałów. Umożliwia to zarówno pozyskiwanie dobrego jakościowo surowca dla budownictwa, jak i pomaga w recyklingu oraz uwalnia od kłopotów ze składowaniem. Stosowanie kruszyw sztucznych pozwala nie tylko na zagospodarowywanie produktów ubocznych powstających podczas bieżącej działalności, ale także na zużywanie wcześniej nagromadzonych zasobów. Jednym z przykładów takiego działania jest wykorzystywanie zgromadzonych na hałdach przykopalnianych zapasów łupka czerwonego. 

Łupek czerwony – sztuczne kruszywo budowlane 

Łupek czerwony (łupek przywęglowy przepalony) to materiał będący produktem ubocznym przy działalności przemysłu wydobywczego. Stosowanie go w budownictwie znacznie obniża koszty materiałów, szczególnie przy budowie dróg czy linii kolejowych. Jego szerokie użycie ma też korzystny wpływ na proces rewitalizacji terenów pokopalnianych, ochronę zasobów kruszyw naturalnych, a także na promowanie technologii wykorzystujących materiały recyklingowe. 

Łupek czerwony (przepalony) powstał wskutek aktywności termicznej hałd, na których gromadzono materiał skalny wydobywany podczas prac górniczych związanych z drążeniem nowych sztolni czy korytarzy. Łupki przepalone występują w postaci brył, które przed dalszym wykorzystaniem należy rozkruszyć i podzielić na frakcje o pożądanej granulacji. Łupek czerwony to materiał lekki, odporny na niskie temperatury i działanie wody. 

Łupek przywęglowy przepalony może być wykorzystywany przy budowie dróg, linii kolejowych i nasypów. Stosuje się go do utwardzania dolnych warstw podbudowy przy budowie dróg, do ulepszania podłoża, a także jako materiał wzmacniający przy budowie skarp, nasypów oraz przy niwelacji terenu. Można go również wykorzystywać przy budowie parkingów, dużych obiektów kubaturowych czy jako podsypkę przy układaniu kostki brukowej. 

Łupek przywęglowy przepalony (czerwony) w ofercie firmy Messa 

W ofercie firmy Messa znajdziecie Państwo łupek przywęglowy przepalony (czerwony) we frakcjach o różnym uziarnieniu – od niesortu powstającego w wyniku wstępnej obróbki po frakcje grube powyżej 63 mm. 

 

lp. Frakcja Cena:
1 Niesort 11 zł
2 0 - 31,5 mm 15 zł
3 63 - 300 mm 17 zł
4 31,5 - 63 mm 21 zł
5 0 - 63 mm 19 zł

 

Cena netto za 1 tonę materiału, loco hałda 

Jednostka notyfikowana nr 0014 laboratorium inżynierii lądowej labotest sp. z o.o. przeprowadziła wstępną inspekcję zakładu produkcyjnego i zakładowej kontroli produkcji oraz na podstawie stałego nadzoru, oceny i ewaluacji zakładowej kontroli produkcji  w systemie 2+ 

docBADANIA WĘGLOWA.pdf

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.